Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ce este Power BI şi cum se foloseşte

Power BI este o colecție de servicii software, aplicații și conectori care funcționează împreună pentru a transforma sursele de date fără legătură în informații coerente, captivante vizual și interactive. Datele  pot fi o foaie de calcul Excel sau o colecție de depozite de date hibride locale și bazate pe cloud. Power BI este cel care permite conectarea cu ușurință la sursele de date, vizualizarea și să descoperirea a tot ce este important și partajarea acestor informaţii cu orice persoană.

Componente Power BI

Power BI constă din mai multe elemente care funcționează împreună, începând cu aceste trei elemente de bază:

–    o aplicație desktop Windows numită Power BI Desktop;

–    un serviciu online SaaS ( Software aş a Service ) numit serviciul Power BI;

–    aplicații mobile Power BI pentru dispozitive Windows, iOS și Android.

Aceste trei elemente – Power BI Desktop, serviciul online și aplicațiile mobile – sunt concepute pentru a permite utilizatorilor să creeze, să partajeze și să utilizeze informații despre afaceri rapid şi eficient, adaptat pentru fiecare afacere în parte.

Dincolo de aceste trei componente, Power BI prezintă și alte două elemente:

–    Power BI Report Builder, pentru crearea de rapoarte paginate pentru partajare în serviciul Power BI;

–    Power BI Report Server , un server de raport local unde se pot publica rapoartele Power BI, după ce au fost create în Power BI Desktop.

Cum se integrează Power BI în mediul de afaceri

Modul în care este utilizat Power BI poate depinde de rolul unei persoane într-un proiect sau de o echipă. Alte persoane, în alte roluri, ar putea utiliza Power BI diferit.

De exemplu, se poate utiliza în primul rând serviciul Power BI pentru a vizualiza rapoarte și tablouri de bord. Colegul care creează rapoarte de afaceri și care gestionează toate datele ar putea utiliza în mod extins Power BI Desktop sau Power BI Report Builder pentru a crea rapoarte, apoi să publice aceste rapoarte în serviciul Power BI, unde pot fi vizualizate de un număr mare de persoane.

Un alt coleg, în domeniul vânzărilor, ar putea folosi în principal aplicația telefonică Power BI pentru a monitoriza progresul în cotele de vânzare și pentru a accesa noi detalii ale clienților potențiali.

Cei care sunt dezvoltatori, pot utiliza API-urile Power BI pentru a introduce date în seturi de date sau pentru a încorpora tablouri de bord și rapoarte în propriile aplicații personalizate. Spre exemplu, cei care au o idee despre un proiect nou, o pot crea şi pot împărtăşi informaţiile cu ceilalţi.

De asemenea, este posibil să fie utilizat fiecare element din Power BI în momente diferite, în funcție de ceea ce persoană încearcă să realizeze sau de rolul său pentru un anumit proiect.

Modul în care este utilizat Power BI poate fi bazat pe caracteristică sau serviciul Power BI care se aplică în activitatea făcută. De exemplu, se poate utiliza Power BI Desktop pentru a crea rapoarte pentru propria echipă despre statistici de implicare a clienților și se poate vizualiza inventarul și progresul producției într-un tablou de bord în timp real în serviciul Power BI. Se poate crea un raport paginat al facturilor care pot fi trimise prin poștă, pe baza unui set de date Power BI. Fiecare parte a Power BI este disponibilă, motiv pentru care aplicaţia este atât de flexibilă și convingătoare.

Arata comentariileAscunde comentariile

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!