Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

4 feluri de a preveni stresul oxidativ

4 feluri de a preveni stresul oxidativ

Antioxidanții sunt compuși care pot ajuta la întârzierea sau chiar la prevenirea deteriorării celulelor din organism. Când o persoană consumă în cantități mari produse care conțin  antioxidanți, acestea pot ajuta la apărarea organismului împotriva stresului oxidativ provenit de la radicalii liberi potențial dăunători, care sunt atomi instabili. Multe alimente sănătoase și suplimente alimentare conțin antioxidanți. Dacă o persoană consumă în mod regulat unele sau toate aceste alimente, previne bolile pe care medicii le asociază cu stresul oxidativ. În materialul următor, vei găsi câteva informații despre unele produse bogate în antioxidanți.

Afinele

Afinele sunt bogate în nutrienți, dar sărace în calorii. Afinele conțin în cantități mari vitaminele A, B6, C, E, K, calciu, magneziu, potasiu, dar si sodiu. Însă studiile asupra afinelor au arătat că aceste fructe au efecte benefice mai ales datorită conținutului lor de antioxidanți. De exemplu, autorii unor cercetări efectuate pe animale au ajuns la concluzia că antioxidanții din afine ar putea avea utilizări medicinale pentru afecțiunile neurologice, inclusiv cele legate de îmbătrânire. 

Antocianinele se găsesc în mod natural în afine și alte vegetale. Antocianinele aparțin unui grup de substanțe chimice care au acțiuni antioxidante și antiinflamatorii. Asemenea pigmenților, antocianinele sunt responsabile pentru culorile strălucitoare de roșu, violet și albastru, prezente în multe specii de fructe, legume și ierburi. Antocianinele pot ajuta la prevenirea nivelurilor ridicate de lipoproteine ​​cu densitate scăzută (LDL) sau a colesterolului rău, precum și la diminuarea riscului de boli de inimă și la scăderea tensiunii arteriale.

Suplimente împotriva stresului oxidativ

Suplimentele antioxidante conțin forme concentrate de antioxidanți, care sunt substanțe ce stabilizează radicalii liberi. Corpul tău produce în mod natural radicali liberi atunci când faci sport și digeri alimente. Factorii de mediu, cum ar fi expunerea la UV, poluanții atmosferici, fumul de tutun și substanțele chimice industriale precum pesticidele sunt, de asemenea, surse de radicali liberi. 

Dacă radicalii liberi depășesc capacitatea corpului de a-i regla, apare o afecțiune numită stres oxidativ. În timp, acest lucru contribuie la îmbătrânire și la dezvoltarea multor boli. Suplimentele antioxidante precum Alanerv conțin nutrienți cheie care ajută la protejarea organismului. Administrarea de suplimente antioxidante previne daunele cauzate de radicalii liberi celulelor corpului, promovând astfel longevitatea și prevenind bolile.

Ciocolata neagră

Cele mai citite articole

Ciocolata neagră de bună calitate are un nivel ridicat de nutrienți și antioxidanți. Cercetătorii au legat ciocolata neagră de o serie de beneficii potențiale pentru sănătate, inclusiv:

  • risc mai mic de boli de inima
  • inflamație redusă
  • șanse mai mici de hipertensiune arterială
  • susținerea colesterolului bun

Unele studii efectuate pe un eșantion de aproape 300 de participanți au arătat că ciocolata neagră ajută la reducerea tensiunii arteriale. Beneficiile acesteia sunt date de numeroșii micronutrienți fundamentali pe care îi conțin păstăile de cacao. Păstăile nu sunt altceva decât semințele propriu-zise ale fructelor pe care le produce arborele de cacao. Culturile intensive de cacao se regăsesc actualmente în Africa, America de Sud și în anumite zone din Asia.

Varza roșie

Varza roșie conține mulți nutrienți, inclusiv vitaminele A, C și K, plus câțiva antioxidanți. Precum afinele, și varza roșie conține antocianine. Pe lângă faptul că oferă legumelor culoarea roșie, acest grup de antioxidanți ajută la promovarea sănătății inimii, la prevenirea bolilor cronice și la reducerea inflamației. Varza roșie are următoarele beneficii pentru sănătate:

  • antiinflamator
  • întreținerea și gestionarea diabetului
  • promovează controlul greutății
  • previne bolile de inima
  • previne boli cronice grave

De asemenea, consumul de varză roșie susține sănătatea ochilor datorită zeaxantinei și luteinei. După cum este detaliat într-o recenzie a literaturii publicate în Arhivele de Biochimie și Biofizică, aceste două elemente sunt factori naturali de protecție solară care blochează razele UV să ajungă în retină.

Când radicalii liberi se acumulează în sângele unei persoane, ei pot crea stres oxidativ. Acesta poate crește riscul de a dezvolta multe alte boli cronice și probleme de sănătate. După cum se știe, prevenția este cel mai bun doctor. Consumarea acestor suplimente și alimente îți va fi de un real ajutor pentru a menține o sănătate de fier pentru cât mai mult timp.

Sursa foto: Pexels

Cele mai citite articole