Alegerea presiunii potrivite pentru anvelope le garantează o anumită longevitate. O presiune incorectă favorizează uzura rapidă, ca să nu mai vorbim de alte avarii semnificative, precum defectarea roților. De fapt, există o presiune potrivită pentru fiecare vehicul și fiecare anvelopă. Oferă un kilometraj mai bun, o manevrabilitate mai bună și o longevitate mai bună.
Când trebuie verificată presiunea în anvelope?
A priori, se recomandă acest tip de operație înainte de o călătorie lungă. Același lucru este valabil atunci când trebuie folosit vehiculul pentru a transporta obiecte grele. Cele mai avansate modele de mașini au un sistem care emite un semnal atunci când anvelopele sunt sub umflate.
Este necesar un manometru sau alt dispozitiv pentru a verifica presiunea în anvelope?
Dacă conducătorul auto deţine un astfel de dispozitiv, poate face singur verificările. De îndată ce aude sunete fluierătoare, trebuie să ia în considerare umflarea anvelopelor. Într-adevăr, acest zgomot înseamnă că:
- fie supapa (capacul) nu este suficient de strânsă;
- fie unghiul supapei trebuie reglat.
Care este presiunea potrivită anvelopelor?
De regulă, aceste informații sunt menționate pe eticheta producătorului, fixată pe peretele lateral al anvelopelor. Acest număr indică presiunea maximă de umflare la care pot rezista anvelopele. Se recomandă adesea să nu se umfle anvelopele la maximum. Acest lucru poate scurta durata de viață a acestora, pe lângă manevrarea compromisă.
Informațiile de pe laterala anvelopelor sunt din ce în ce mai cuprinzătoare, rolul acestora fiind de a explica conducătorilor auto, tot ceea ce trebuie să știe despre aceste echipamente. Aşadar, la întrebarea ,,cum trebuie sa citim indicatorii anvelopelor”, răspunsul se află cu uşurinţa prin citirea marcajului anvelopelor.
Care sunt consecinţele unei presiuni incorecte a anvelopelor?
Umflarea excesivă a anvelopelor are consecințe mai mult sau mai puțin nocive. Același lucru este valabil și pentru anvelopele sub umflate.
Anvelopele supra umflate
Anvelopele supra umflate sunt, de asemenea, mai vulnerabile la daune. În special, se face referire la fenomenul baloanelor, care pot exploda cu ușurință atunci când ating capacitatea maximă. Principalul motiv al acestei vulnerabilități este că anvelopele supra umflate sunt inflexibile și rigide.
De asemenea, în timpul călătoriei, șoferul și pasagerii vor simți fiecare denivelare și există o reducere a amortizării, făcând astfel conducerea insuportabilă. Anvelopele supra umflate se pot uza mai repede la nivelul centrului și pot cauza pierderea flexibilității.
Anvelopele sub umflate
Una dintre principalele cauze ale defectării anvelopelor este sub umflarea. Daunele vor fi cu atât mai importante cu cât permite anvelopei să se încălzească mult mai repede. Acest lucru promovează spargerea anvelopelor.
Asta nu e tot ! Dacă presiunea anvelopei este prea mică, prea multă suprafață a anvelopei va atinge drumul, ceea ce va crește frecarea. Fricțiunea crescută poate duce la supraîncălzirea anvelopelor, urmată de uzură prematură, separarea benzii de rulare și așchiere.
Cât de des trebuie verificată presiunea în anvelope?
Ar trebui să se verifice cel puțin o dată pe lună. Cu alte cuvinte, această operațiune este o parte integrantă a unei întrețineri auto lunare, deoarece anvelopele pot pierde presiune.