Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ghidul superalimentelor: beneficiile lor pentru sănătate

Superalimentele nu sunt noi, acestea existând de fapt de câteva secole. Foarte populare în zilele noastre, superalimentele sunt fructe de pădure, seminţe, fructe, legume sau chiar alge care au un nivel ridicat de nutrienţi care sunt benefici pentru sănătate. Care sunt cu adevărat superalimentele? De ce sunt acestea importante pentru om, care sunt beneficiile lor şi cum pot fi consumate? Mai jos se regăsesc câteva informaţii esenţiale în acest sens. Aronia melanocarpa  este considerată un super aliment.

Aronia melanocarpa – proprietăţi şi beneficii

Aronia melanocarpa este un arbust originar din America de Nord din familia Rosaceae care ajunge până la doi metri şi jumătate înălţime sau lăţime. Aceste fructe de pădure au o formă rotunjită, sunt negre şi asemănătoare coacazelor negre. Foarte parfumate şi bogate în antioxidanţi, fructele de aronia pot fi utilizate în diverse preparate, sub formă de suc, pudră sau pur şi simplu crude. Printre beneficiile acestora asupra organismului uman se numără:

–   protecția sistemului cardiovascular;

–   efect antioxidant;

–   consolidarea sistemului imunitar;

–   promovarea confortului digestiv;

–   prevenirea tulburărilor oculare;

–   antidiabetic.

În ceea ce priveşte cantitatea în care poate fi consumat, aproximativ 15 g de aronia pe zi sunt suficiente pentru ca organismul uman să se bucure de toate beneficiile lor.

Ce este un superaliment?

Superalimentele sunt alimente 100% naturale, cu valoare nutritivă ridicată care oferă multe beneficii pentru sănătate. Aceste calităţi nutriţionale se datorează cantităţilor ridicate de nutrienţi diferiţi care compun alimentele şi fac posibilă acoperirea nevoilor zilnice ale organismului uman. Superalimentele pot fi astfel utilizate ca bază pentru o dietă sănătoasă sau pentru a suplimenta anumite aporturi insuficiente.

De ce este nevoie de consumarea superalimentelor?

Pentru a-şi menţine sau chiar îmbunătăţi sănătatea, organismul trebuie să fie alimentat cu alimente cu valoare nutritivă ridicată. Superalimentele sunt bogate în nutrienţi, antioxidanţi, minerale, vitamine, oligoelemente, proteine, acizi graşi şi compuşi activi recunoscuţi ca fiind esențială pentru bună funcţionare a organismului uman. Acest cocktail nutriţional real oferă beneficii pentru sănătate, în special în protecţia sistemului cardiovascular, în sprijinul sistemului digestiv său imunitar în caz de oboseală, colesterol, diabet sau altele. Superalimentele au, de asemenea, efecte benefice asupra bunăstării, stresului, pierderii în greutate, libidoului sau chiar echilibrului hormonal, tonusului, vitalităţii sau chiar frumuseţii datorită antioxidanţilor care lupta împotriva îmbătrânirii celulare. Superalimentele sunt, prin urmare, un sprijin real în anumite situaţii tranzitorii sau de durată mai lungă.

Ce superalimente pot fi alese pentru consum?

Lista este destul de lungă, dar acestea pot fi împărţite în categorii pentru a simplifica lucrurile. Printre superalimente și fructe bogate în proteine se numără seminţele, chia, inul, cânepa cunoscute pentru bogăţia lor incredibilă în omega 3 şi 6 , fructe de pădure şi fructele deosebit de gustoase şi compuse din vitamine şi antioxidanţi majori, plante, ierburi, rădăcini precum maca, ghimbir sau Konjac, legume verzi şi alimente foarte bogate în proteine, minerale sau vitamine cum ar fi algele, varza sau produsele apicole.

În familia superalimentara, fructele de pădure şi superfructele sunt renumite pentru compoziţia lor bogată şi naturală în antioxidanţi, vitamine, minerale, oligoelemente, dar şi în fibre. Acestea, cu aromele lor delicioase, se caracterizează prin urmare prin contribuţiile lor la o viaţă sănătoasă şi echilibrată a omului.

Arata comentariileAscunde comentariile

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!