Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Cum se solicită o autorizație de construire?

Solicitarea unei autorizații de construire nu poate fi improvizată și există multe reguli de respectat. Formulare de completat, documente de furnizat, termenul de obținere, perioada de valabilitate, toate informațiile pe care trebuie să le știi îți pot fi oferite de un birou de arhitectura.   

Cerere de autorizație de construcție: formularele de completat

Pentru a solicita o autorizație de construire la primărie, este esențial să completezi un formular de cerere corespunzător. Dar ai grijă, nu există un document global pentru toate cererile.

Construirea unei case, lucrări la casă și anexele acesteia

De îndată ce un individ intenționează să-și construiască o casă, trebuie să completeze un formular de autorizație de construcție.

Proprietarii care doresc să extindă spațiul locativ al casei lor ar trebui să obțină și acest formular și să îl completeze dacă sunt obligați să obțină un permis de construire. 

Pentru a merge mai departe: mărirea casei tale, când ar trebui să solicitați o autorizație de construire?

În cele din urmă, persoanele care doresc să amenajeze spații pentru a le face locuibile (transformarea spațiilor comerciale în locuințe, de exemplu) trebuie să trimită, de asemenea, un formular completat în mod corespunzător către primărie pentru a obține autorizația necesară pentru amplasamentul său.

Documentele care trebuie furnizate împreună cu cererea de autorizație de construire

Toate cererile de autorizație de construire trebuie să fie însoțite de următoarele documente:

  • Planul construcției
  • Planul construcțiilor care urmează să fie construite sau modificate
  • planul secțional al terenului și construcția
  • aviz care descrie terenul și proiectul
  • planul fațadei și acoperișului
  • document grafic care permite aprecierea inserției proiectului de construcție în mediul său
  • fotografie care permite localizarea solului în mediul apropiat
  • fotografie care permite localizarea solului în peisajul îndepărtat

Documente specifice care trebuie furnizate conform autorizației de construire solicitate

În funcție de tipul de cerere trimisă primăriei, sunt necesare alte documente. De exemplu, o persoană care dorește să-și construiască casa într-o subdiviziune trebuie să furnizeze certificatul care indică suprafața clădirii alocată lotului său, precum și certificatul care atestă finalizarea echipamentelor care deservesc lotul.

Detaliile documentelor care trebuie atașate conform numeroaselor cazuri reglementate de lege sunt indicate exact pe formularele de cerere a autorizației de construire.

Perioada de valabilitate a autorizației de construire

În cazul în care apelezi la serviciile unui birou de arhitectură, acesta se va ocupa de toată documentația tehnică pentru autorizarea de construire – DTAC. Autorizația de construire este valabilă timp de trei ani. Prin urmare, lucrările trebuie să înceapă în această perioadă de timp, în caz contrar autorizația a expirat.

Dacă acest lucru se dovedește necesar, este totuși posibil să se solicite primăriei să prelungească perioada de valabilitate a autorizației de construire cu un an și acest lucru în două ocazii. Perioada totală de valabilitate a permisului poate ajunge astfel la maximum cinci ani. Cererile de prelungire trebuie trimise primăriei înainte de expirarea perioadei inițiale de trei ani. 

Arata comentariileAscunde comentariile

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!