Cum se scrie un advertorial SEO de calitate?

Termenul de advertoriale SEO este din ce în ce mai întâlnit şi mai solicitat de către companiile mici, mijlocii şi mari care ştiu cât de importante sunt articolele plătite pentru publicitatea companiilor. Advertorialele sunt articole editoriale care oferă cititorului un conţinut de calitate cu valoare adăugată, în diferite forme şi dimensiuni, modalităţi importante de a face cunoscute afacerile şi de a le propulsa în topul celor mai bune firme dintr-un anumit domeniu.

Reguli pentru a scrie corect un advertorial

Pentru a beneficia de advertoriale de cea mai bună calitate, reprezentanţii afacerilor trebuie să apeleze la o agenţie în acest domeniu, să angajeze un freelancer cu experienţă, nicidecum să îşi pună unul din angajaţi fără cunoştinţe în domeniu să le scrie sau să le publice. Pentru a scrie în mod corect un advertorial, este necesar ca persoanele care sunt specializate să ţină cont de următoarele reguli:

·  publicitatea trebuie să fie neagresivă, articolul să aibă un caracter informativ dar şi să încerce să convingă cititorul în mod discret dar sigur de produsul menţionat sau de serviciul descris;

·  detaliile contează foarte mult pentru  motiva cititorul să citească în continuare şi nu să se oprească. Propoziţiile să fie scurte şi concise, ideile să nu fie abstracte, să se evite clişeele sau sloganurile;

·  textul advertorialelor să fie uşor de lecturat, să fie structurat, cu un limbaj potrivit categoriilor de cititori cărora se adresează;

·  textul să fie scris într-o atitudine pozitivă;

·  să nu existe greşeli de gramatică şi de ortografie.

Cum arată un advertorial care “vinde” şi propulsează companiile promovate în top?

Advertorialele care vând şi care propulsează companiile în top pe motoarele de căutare trebuie să:

·  fie publicate pe site-ul unui publisher, să înţeleagă audiența publicaţiei şi să respecte convenţiile de design ale companiei;

·  aibă o introducere cât mai bine structurată prin care cititorii să fie atraşi şi să nu renunţe la citirea articolului;

·  aibă un conţinut bun, în blocuri de text uniforme sau chiar în stil neuniform cu bullets, în care cititorii să simtă că nu sunt obligaţi să cumpere ceva, ci să citească tot conţinutul şi să decidă la final dacă dau click pe link-ul advertorialui;

·  se adreseze publicului ţintă în mod exact, să fie adresat potenţialilor cumpărători sau persoanelor interesate;

·  creeze o poveste frumoasă, dar nu abstractă, să aib o introducere, un cuprins, acţiune şi citate, cu mici răsturnări de situaţie şi transformări, atât cât situaţia o permite;

·  ţină cont de durerea cititorului, nemulţumirea acestuia şi să aducă la suprafaţă nevoia de a investi într-un anumit produs sau serviciu;

·  creeze o intriga;

·  prezinte soluţia posibilă la problema prezentată, în mod succint, cu trimitere pe un link bine inclus în povestea advertorialului;

·  prezinte întreaga poveste în mod credibil, cu un final fericit;

·  facă un apel la acţiune, să ajute cititorul să înţeleagă de ce trebuie să se aboneze, să cumpere un produs, să apeleze la un serviciu;

·  permită promovarea companiei în mod indirect.