Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Cum să te concentrezi asupra obiectivelor și să nu te distragi ușor

Dacă ai TikTok știi cât de ușor este să uiți de tine dând scroll zecilor de filmulețe prezentate cu dibăcie de algoritmul platformei. Iar Facebook și Instagram dețin aceeași magie de a te ține captiv cât mai mult în vraja lor, iar apoi te miri de ce nu ai terminat la timp task-ul de la muncă sau de ce ți-ai pierdut concentrarea atât de ușor. Știai că peste 84% dintre oameni sunt afectați de procrastinare? Acesta este principalul motiv pentru care unele lucruri nu sunt duse la capăt. Nu este suficient să visezi la casa visurilor tale, trebuie efectiv să te implici în îndeplinirea țelului tău. Începe să cauți activ apartamente de vanzare in Timisoara, programează vizionări și mergi la bănci pentru a găsi cele mai bune oferte pentru buzunarul tău.

De aceea, ne-am gândit azi să-ți prezentăm câteva idei folositoare pe care să le pui în practică dacă amânarea îți șoptește la ureche lucruri „necurate”.

  1. Utilizează tehnica Pomodoro pentru sarcini mai laborioase

Tehnica Pomodoro este o metodă de îmbunătățire a productivității. A fost concepută de Francesco Cirillo și poartă numele temporizatorului în formă de Pomodoro pe care l-a folosit.

Ideea tehnicii e foarte simplă. Oprește toate distragerile și lucrează non-stop cu focalizare completă timp de 25 de minute. Apoi, fă o pauză de 5 minute. Repetă acest proces timp de 115 minute, după care vei observa cum ai lucrat 100 de minute și ai avut 15 minute de pauză. Poți ajusta temporizările sau numărul de repetări pe care le faci pe măsură ce te familiarizezi cu modul în care lucrezi cel mai bine.

Există câteva lucruri importante pe care trebuie să le ai în vedere dacă încerci să te concentrezi asupra obiectivelor:

  • În cele 25 de minute, nu ai voie să-ți distragi atenția sub nicio formă. Închide rețelele sociale, ascunde telefonul într-un sertar și asigură-te că nimeni nu te deranjează. Concentrarea este esențială.
  • Această tehnică nu funcționează pentru sarcini în echipă.
  • Nu te aștepta să ai rezultate imediate. După două săptămâni o să sesizezi diferența, trebuie doar să ai răbdare.
  1. Scrie-ți obiectivele pe hârtie

Scrisul este terapeutic. De fapt, în cartea sa, Influence, Robert Cialdini notează concluziile unui studiu care a descoperit că un centru medical a reușit să reducă programările ratate cu aproximativ 18%, pur și simplu prin faptul că pacienții își scriu propriile ore de programare. Scrierea lucrurilor pe care le facem sau dorim să le facem pare să ne facă mai dedicați față de ele. Începe în fiecare zi acum, notând o listă de lucruri de care ai nevoie pentru a finaliza ziua respectivă. Este o mică schimbare, nu durează mai mult de un minut și chiar te ajută să te concentrezi.

  1. Pune osul la bătaie când ești cel mai productiv

Cele două tactici prezentate mai sus sunt lucruri pe care le-ai putea încerca astăzi, iar prin repetiție cu siguranță ți-ar ieși. Ceea ce urmează să sugerez este „un lux‟ pe care știu că mulți oameni nu îl au. Cu toate acestea, dacă ești unul dintre norocoșii care pot, atunci încearcă să îți definești ziua în jurul orelor în care ești cel mai productiv. Se crede că oamenii sunt productivi mai puțin de 3 ore în fiecare zi. Cu toate acestea, în mod tradițional, ne construim ziua de lucru pentru a dura de la 9:00 la 17:00. Prin urmare, este evident că, dacă lucrezi atâta, vei simți că ai pierdut cel puțin jumătate din zi.

În concluzie, lucrează mai inteligent. Investești puțină energie în experimentarea tehnicilor pentru a deveni productiv, lucru care îți va permite să petreci mai mult timp făcând lucrurile pe care le iubești fără a-ți compromite munca sau capacitatea de a îmbunătăți veniturile.

Sursă foto: Unsplash

Arata comentariileAscunde comentariile

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!