Cum alegi oferta de internet şi televiziune potrivită?

Cea mai bună ofertă de internet si televiziune este cea care răspunde cel mai bine necesităților. Aşadar, cel mai important pas, chiar înainte de a consulta ofertele disponibile pe piață, este evaluarea nevoilor. Pentru a ști ce furnizor de internet trebuie ales, se va testa mai întâi eligibilitatea casei, pentru a afla ce tehnologie este potrivită: fibră, ADSL, VDSL etc. Apoi trebuie studiate propriile nevoi, precum:

  • utilizarea internetului –  viteza dorită;
  • televiziunea : este nevoie de ea și, dacă da, cu ce pachet?
  • telefonul fix : este nevoie de el și, dacă da, pentru a apela în ce țări și pe ce tipuri de telefoane (fix, mobil etc.)?

Ce pachet trebuie ales: care sunt criteriile de alegere?

Cele mai citite articole

Bineînțeles, este logic ca nevoile identificate înainte să fie strâns legate de anumite criterii pe care persoanele interesate le vor studia în timpul comparării ofertelor.  Care sunt aceste criterii? 

Se vor compara ofertele furnizorilor acordând atenție la:

  • prețul abonamentului lunar – acesta este cel mai important criteriu și cel pe care clienții îl vor studia cu siguranță, pentru a ști ce tip de pachet să aleagă pentru a face economii semnificative. Operatorii aplică, în general, un preț mai atractiv în primul an de contract, apoi un preț standard pentru restul contractului. În special, costul acestui prim an va conta mai mult.
  • perioada de contract  – în general, unii operatori au un an, dar alții au și oferte fără caracter obligatoriu. Această perioadă, așa cum sugerează și numele, îl obligă pe client la plata serviciilor către furnizorul de internet și îi permite mai puțină flexibilitate. Dacă  renunţă la servicii înainte de sfârșitul datei prevăzute în contract, va fi supus la plata taxei de reziliere, dar și la plata restului de plăți lunare. Prin urmare, este important de ştiut, dacă operatorul aplică o perioadă de angajament ofertei sale.
  • tehnologia ofertei și fluxul acesteia – în funcție de eligibilitatea clientului, se va accesa oferta corespunzătoare: ADSL, VDSL, fibră etc. Pentru abonamentele prin fibră, vitezele vor fi mult mai mari decât ADSL sau VDSL. 
  • serviciile și echipamentele oferite pe lângă Internet  – tipul ofertei va varia, la fel și prețul, în funcție de serviciile și facilitățile pe care clientul le doreşte în afară de simpla conexiune la internet – televiziune cu Netflix gratuit, decodor 4K, apeluri nelimitate către telefoane fixe sau mobile etc. Este posibilă și abonarea la un plan mobil alături de planul Internet Box. Mai mult, în acest tip de configurație, operatorii realizează, în general, reduceri bune la oferta mobilă.
  • tipul de ofertă  – în funcție de ce servicii se doresc  în plus față de Internet, oferta poate varia şi anume: ofertă numai Internet, ofertă Internet și telefonie fixă, ofertă Internet, telefonie fixă, TV sau chiar ofertă Internet, telefonie fixă, TV și mobil.
  • calitatea serviciului pentru clienți a operatorului – chiar dacă acesta este un criteriu adesea evaluat pe măsură ce discuţiile avansează, se poate vedea calitatea serviciului. Sensibilitate, răspunsuri coerente și eficiente la întrebările puse, politețe  – multe elemente care pot influența alegerea tipului de pachet sau chiar pe cea a furnizorului.

Cele mai citite articole