Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

3 pași esențiali de urmat către un stil de viață sănătos 

Trăim într-o perioadă în care fiecare minut al zilei este destinat rezolvării unei sarcini, pauzele mentale devin tot mai scurte, activitățile legate de serviciu ne acaparează pe deplin atenția, în timp ce bunăstarea noastră rămâne în urmă. Dacă am întocmi un clasament imaginar al importanței, sănătatea personală s-ar clasa, probabil, pe ultimele locuri.

De ce se întâmplă acest lucru? Ei bine, menținerea unui echilibru între viața personală și cea profesională a devenit o provocare din ce în ce mai greu de trecut. Astfel, managerierea timpului liber rămâne un aspect care așteaptă să fie bifat de pe listă.

De multe ori, când vine vorba de un stil de viață sănătos, conceptul este automat asociat doar cu alimentația zilnică, fără a lua în calcul și alte lucruri. Cu siguranță, adoptarea și respectarea unei diete potrivite reduc șansele de îmbolnăvire și contribuie, în mare măsură, la bunăstarea și păstrarea sănătății la parametrii optimi.

Însă, există mai multe variabile care așteaptă să fie luate în considerare. Renunțarea la sedentarism, practicarea unui sport în mod regulat, hidratarea corespunzătoare, odihna suficientă, gândirea echilibrată, păstrarea unor relații cu cei din jur și sănătatea mintală sunt doar câțiva factori. 

Pentru că drumul spre construirea unui stil de viață sănătos este pavat cu multe încercări, îți vom explica pe scurt ce pași este indicat să urmezi.

Transformă alimentația sănătoasă într-un obicei zilnic

În fiecare zi, organismul nostru are nevoie de nutrienți, fibre, proteine, lipide și glucide pentru a funcționa corespunzător și a se menține sănătos. Astfel, cheia pentru dezlegarea misterului, în ceea ce privește pregătirea unor mese benefice și hrănitoare, este însuși diversificarea. 

Un ghid după care te poți inspira este piramida alimentelor sănătoase, care sintetizează importanța acestora pornind de la bază:

  • fructe, legume, zarzavaturi, lipide (măsline), grăsimi sănătoase (ulei de rapiță, ulei de soia), cereale, pâine și paste integrale (orez brun);
  • nuci, semințe, fasole, pește, pui și ouă;
  • lactate;
  • carne roșie, unt, paste, cartofi, sare, dulciuri, băuturi răcoritoare. 

Cele mai citite articole

Organizarea planului alimentar, ținând cont de această piramidă, pleacă de la ideea că produsele care se situează la bază trebuie consumate cel mai mult, cele de la mijloc moderat și alegem mai rar alimentele poziționate în vârf. De asemenea, suplimentele alimentare pe bază de omega 3 și vitamine precum A, B, C, D și K sprijină sănătatea corpului. 

Practică un sport cel puțin 30 de minute în fiecare zi

Un stil de viață activ aduce beneficii pe termen lung, întrucât te ajută atât pe plan fizic, cât și mental. Sedentarismul a devenit un obicei nociv adoptat de majoritatea persoanelor, deoarece oferă o alternativă mai atractivă față de alergatul în parc sau vizitele la sala de forță.

Chiar dacă tentația de a te relaxa mereu pe canapea este greu de refuzat, încearcă să faci mișcare cel puțin 30 de minute zilnic. Nu trebuie să alegi un sport pe care să-l privești ca o sarcină în plus.

Din contră, găsește o activitate recreativă care îți aduce plăcere. Spre exemplu, clasele de yoga sunt o bună opțiune, deoarece se concentrează asupra posibilităților corpului tău, îmbunătățind mobilitatea, echilibrul și îți arată tehnicile potrivite de a respira. 

Acordă somnului importanța pe care o merită

Modul alert în care ne petrecem viața influențează negativ calitatea somnului. Pentru că ne dorim mereu să rezolvăm problemele legate de serviciu sau de gospodărie, scurtăm ore importante din programul de odihnă, ceea ce duce la o senzație de oboseală constantă și lipsă de concentrare.

În secolul vitezei, învață să pui pauză atunci când simți nevoia, fără să ignori semnele transmise de propriul organism. Un somn odihnitor, cu durata de 7-8 ore pe noapte, te va ajuta să fii mai productiv și să depășești mai ușor perioadele stresante.

Prin urmare, un stil de viață sănătos are la bază mai multe componente, care lucrează activ cu scopul de a scădea riscul de îmbolnăvire, a îmbunătăți comunicarea cu cei din jur și a-ți da ocazia să te bucuri de oportunitățile vieții. Asemenea unei mașini, organismul nostru are nevoie de atenție și înțelegere pentru a funcționa corespunzător.

Sursă foto: Shutterstock.

Cele mai citite articole